1ይ ቆሮንቶስ 2:1-2 - :ኣሕዋተየ፡ ኣነ ድማ ኣብ ማእከልኩም ከሎኹ፡ ብዘይ የሱስ ክርስቶስ፡ ንሱ ኸኣ እቲ እተሰቕለ፡ ሓደ ነገር እኳ ኸም ዘይ

በ ስም ኣብ ወወልድ ወ መንፈስ ቅዱስ ኣሃዱ ኣምላክ ኣሜን።

Friday 27 January 2012

ኣምላኽ,,,, !!!! ተኻሒዱ !!!!>

ኣምላኽ ተኻሒዱ!!!! ሃይማኖት ፖሎቲካ ተቀይሩ!!!!! ኣብ መንበረ ፓትሪያርክ ዕልዋ ስለምንታይ ግን ክሳዕ ክንድዚ ዕሽነት ስለምንታይ ክሳዕ ክንድዚ ንዕቀት ኣብ ልዕሊ ኣምላኽን ቤቱን። ንምኻኑ ኣገልግሎትና ኣገልግሎት ኣምላኽ ዶ ኣይኮነን እዩ።ንምንታይ ነቲ ተበጀወና የሱስ ክርስቶስ ነግህዮ።ንሕና ንሓቂ ! ንሕና ንፍቅሪ ኣብነት ዘይኮነኸ ከመይገርናኢናንሰባትክንምህሮም።                                                              ኣበይ ኣሎ እምነትና።ዘሕዝን ናይቶም ኣብ ስልጣን ብሓይሊ ንኣበኦም ኣውሪዶም ኮፍ ኢሎም ዘይኮኑስ ናይቶም ነዚ ክንሽፍን ላዕልን ታሕትን እንብል ዘለና ገለ ካህናትን ዲያቆናትን እዩ።ወዮ ዘይርድኣና ኮይኑ እንበር መዛረቢ ዓለም ምሉእ እኳ ኢና ኮይና ዘለና፡ሎምስ ገሪምዎም ዓለማውያን ጋዜጠኛታት እኳ  ኣምላኽ ተኽሒዱ ክብሉ ጀሚሮም።ንዓለም ወንጌል ክንምስክረላ ዝግበኣና ዓለም ተመሊሳ ኣይትሓስዉ ፡ኣይተታልሉ ኢላ ስለ ሓቂ ክትምጉተና ከላስ ክሳዕ ክንደይ ኮን ኢና ፈኺስና። ስለምንታይ ከ እዚ ሃይማኖት ኣብ ከምዚ ወዲቁ ፖሎቲከኛታት ከም ዓረብያ ዝዝውርዎ መነኮሳትን ካህናትን ዝሕየሩሉ ፡ዘይተሰምዐ ዝድስክልሉ፡ስለምንታይ ዝኸውን በጃኹም እባ ንምከር በጃኹም እባ ንነሳሕ  በጃኹም እባ ነዛ ሃገር መዓት ኣይነምጸኣላ።ክንዲ ንበረኸት ንኸውን፡ ንውርደት ንመርገም ክንኮና ነዛ ንነብረላ መረት እንታይ ይበሃል። ሰንኽና ብሰንኪ ሓጢኣትና ኣብ ፈቀዶ ባሕርታትን ኣብ በረኻታትን ደቅና ይቅዘፉ ኣለዉ፡ሰንኪ ሓጥያትና ዘዕበናዮም ደቅና ኮላሊቶም ተጠቢሑ ይውሰድ ኣሎ። ሎሚኸ እንታይ እዩ ተሪፉና። እዚ ዝዓርግ ዘሎ ዕጣንሲ ከምዚ ገርካ ክዓርግ እዩ፡ከምዚ ገርካ ርሕሚ ሓቢእካ እንዳኸድካስ ጸሎት ክስማዕ እዩ። ናበይ ኢና ንጓዕዝ ዘለና ኣበይከ ኢና ከነዕርፍ ክሳዕ መኣስ ኢናኸ ከምዚ ኢልና ክንቅጽል መጽሓፍና ዝብሎ ብኃይሊ፡ ብተንኮል፡ ብኣድማ፡ ብህያብ፡ ብገዛእትን ሰበ ስልጣ ዓለምን ተሓጊዙ ኣብ ሥልጣን ቤተ ክርስቲያን ዝመጸ ሊቀ ጳጳሳት (ፓትርያርክ) ካብ መዓርግ ሥልጣኑ ይሰዓር፡ ንሱን ሰዓብቱን ድማ ካብ ቤተ ክርስቲያን ይፍለ። ብኣኻትኩም ከም ኣረሜን ይኹን። ምስኡ ካብ ምርኻብ ረሓቑ፡ ኣነ ጴጥሮስ ንስምኦን ጠልቋሊ ከም ዘርሓቕክዎን ብትእዛዝ እግዚኣብሔር ካብ ቤተ ክርስቲያን ከም ዝፈለኽዎ፡ ይፈለ። ፍትሕ መንፈሳዊ ዓንቀጽ 5፡ 172- 185። ከምዚ እዩ ዝብል ጽሑፍና እሞኸ።ባዕልና ዶኾን ኢና ናብ ማሕበር ኣርዮስ እንጽንበር ዘለና።ነዞም መጻሕፍቲ እዚኦም ዘይንኣምነሎም ተኾይና ኸኣ ንዛረብ እሞ እዚ  ህዝቢ ወገኒ ከናዲ።ስለምንታይ ከ እዞም ኣቦ ዝኾነ ጳጳስ ብፓትርያርክ ወይ ፓትርያርክ ብዝመርሖ ጉባኤ ካብ ኣግለግሎት ደው ኪብል ተኣዚዙ ነቲ ውሳኔ ስዒሩ እንተ ኣገልገለ ውጉዝ ይኹን፡ ናብ መዓርጉ ናይ ምምላስ መሰል የብሉን” (ቀኖና ጋንግራ 325-381ዓ.ም. ቀኖና 3)። ዝብል ትእዛዝ ቤተ/ክርስትያን ጢሒሶም የገልግሉን ኣነ ፓትሪያርክ እየ ብምባል ማንካ ፖሎቲካ ኮይኖም እንዳ ኸዱ ስቅ ኢልና ንርኢ ቅዱስ መጽሃፍና ከም ዝምህረና ምሳሌ 18፡5 ጻድቅ ምእንቲ ኽግፋዕ ኢልካ ምስ ክፉእ ሰብ ምሽራውሲ ሰናይ ኣይኮነን ከም ዝበለ።ስለምንታይ ቅዱስ ፓትሪያርክ መታን ክግፍዑ ኢልና ኣጽቂጥና ምስ ይፍታሀን ሰዓብቱን ነሻሩ።ኣንቱም ሰብ ሎሚ ደኣ ዋዛ ይመስለና ኣሎ እንበር ዝመጽእ ወለዶ ከዋርደናን በዓል ባባ በዓል ማማ ኢኹም ከምዚ ገርኩም እንበር ሓቂ ከምዚ እዩ እኮ ኢሎም ከሳቅዩናን ሓጢኣትና እንዳ ዘከሩ ድቃስ ክኸልኡ ምኻኖም ንፍለጥ።                                                                   
ኣብ ምንቲ ምንታይ ግን እዚ ኹሉ ፡ስለምንታይ ነዞም ሰባት ትጋገዩ ኣለኹም ዘይንብሎም ካብኡ ሓለፈ ኸኣ ካብኦም ዘይንፍለ ፡ቃል ኣምላኽ ዝብሎ ተልዩ ጻድቅ ዝነበረ ሰብ ሓጢኣት ክገብር እንተ ጀመረ፡ እቲ ድም ዝነበሮ ጽድቂ ኣይከድሕኖን እዩ።ሓጥእ ሰብ ሓጢኣት ምግባር እንተ ኣቋረጸ ኣይክቅጻዕን እዩ።ጻድቕ ሰብ ሓጢኣት ምግባር እንተ ጀመረ ንሕይወቱ ኣይኬድሕናን እዩ። ዝብል ስለዚ፡ እንገብሮ ዘለና ንፍለጥ ብህልኽን ተመሪሕና ኣብ ልዕሊ መሳኺን እንገብሮ ኣምላኽ ከኽፍለና ምኻኑ ኣይንዘንግዕ።
።ዘገርም እዩ፡ መራሕቲ ሃይማኖት ተባሂልና ን ቆኖናን ሕግን ቤት ክርስትያን ኣፍርሽና ፡ን ኣሕዋትና ፡ን መጋላግልትና ናብ ቤተ ማእሰርቲ የእቲናስ እንጽልዮ ጸሎትሲ ኣምላኽ ይሰምዕዶ ይኸውን???!!!። ስለምንታይ ከ ነዚ ተመሪጹ???፡ ስለምንታይ ከ ክሳዕ ክንድዚ ኣሽካዕላል፡ እዚ ኸኣ ብሓቂ እቲ ህዝቢ ዘይፈልጥ ስለ ዝኾነ ድዩ፡ስለምንታይ ግን ኤረትራውያን መራሕቲ ሃይማኖት ን ነፍስና ተዓሺናስ ን ኣምላኽ ከነዕሽዎ ንፍትን። ኣምላኽ ኣይዕሾን እዩ። ስለምንታይ?? እዮም ግን  ስርዓት ቤተ/ክርስትያን ማለት እምነትና ከም ዝብሎ ዝኾነ ጳጳስ ብፓትርያርክ ወይ ፓትርያርክ ብዝመርሖ ጉባኤ ካብ ኣግለግሎት ደው ኪብል ተኣዚዙ ነቲ ውሳኔ ስዒሩ እንተ ኣገልገለ ውጉዝ ይኹን፡ ናብ መዓርጉ ናይ ምምላስ መሰል የብሉን” (ቀኖና ጋንግራ 325-381ዓ.ም. ቀኖና 3)። እንዳ በለ ኣቡነ ደስቆሮስ  ዝገብሩዎ ኩሉ ደው ከብልዎ ተኣዚዞም ክንሶም ፈቀዱኡ ፡ኣነ ፓትሪያርክ እየ ብምባል ንህዝቢ፡ ን ቤተ/ክርስትያን ፋሕ ኣቢሎም ኣብቲ ይፍታሀ ወዲ ዲመጥሮስ ንምፍራስና ዝዓዮ ዘሎ ሰጣናዊ ሽርሒዝዋፈሩዘለዉ።                                                       ስለምንታይ ክሳዕ ክንድዚ ን ኣምላኽ ምርሳዕ፡ ሕራይ እሶምሲ ወይ ረብሓን ድልየት ስልጣንን ዓብለሎም፡ ወይ ድማ ፈሪሖም ከይእሰሩ ምስቲ ዘሎ ስርዓት ኮሚኒስት ኣስመራ ክመሳሰሉ ደልዮም። እቶም ኣብ ፈቀዶ ሃገራት ወጻኢ ዘለዉ።  ካህናት ከ ፡ነታ ሓቂ ዓቢጦም መቀበልቲ መባእን ዕሽርን ክኾኑ  ንምንታይ መሪጾም፡ ኮይኒና ዲና ታሪኽና ኣብዚ ኣብቂዑ ብዓለም ምሉእ ተሳሒቅና ፡ ብ ኣምልኽ ድማ ዘፈንፍን ስራህ ፈጺምና ክንነብር፡ንምንታይ ከ እምነትናብኃይሊ፡ ብተንኮል፡ ብኣድማ፡ ብህያብ፡ ብገዛእትን ሰበ ስልጣ ዓለምን ተሓጊዙ ኣብ ሥልጣን ቤተ ክርስቲያን ዝመጸ ሊቀ ጳጳሳት (ፓትርያርክ) ካብ መዓርግ ሥልጣኑ ይሰዓር፡ ንሱን ሰዓብቱን ድማ ካብ ቤተ ክርስቲያን ይፍለ። ብኣኻትኩም ከም ኣረሜን ይኹን። ምስኡ ካብ ምርኻብ ረሓቑ፡ ኣነ ጴጥሮስ ንስምኦን ጠልቋሊ ከም ዘርሓቕክዎን ብትእዛዝ እግዚኣብሔር ካብ ቤተ ክርስቲያን ከም ዝፈለኽዎ፡ ይፈለ። ፍትሕ መንፈሳዊ ዓንቀጽ 5፡ 172- 185 ። ስለምንታይ እዮም ኤረትራውያን ካህናትን ፡ዲያቆናትን፡ኣመንትን መጽሓፍ እዚ እንዳበለ ስለምንታይ ነዛ ቅድስቲ ቤተ/ክርስትያን ብተወገዘ ጳጳስ ክትምራህ ወፍዮማ። ስለምንታይ ከ ብዛዕባ እዚ ክሳዕ ህጂ ፡ ድምጾም ዘይ ሃቡ ወረ ገሊኦምሲ ተጠሊዖም እሞ ንሕና እንታይ ክንገብር መንግስቲ ዝገበሮ፡ ይብሉኻ፡ገለ ድማ ንጸሊ ይብሉኻ፡በቲ ኸኣ ጸልዩ በእንተ ኣቡነ ደስቆሮስ ክብሉ ትሰምዖም ስለምንታይ ግን እዚ ድዩ ክርስትናና፡        ግዚኣብሄር  ይደግፈና ሃይማኖተ-ኣቦው።         

No comments:

Post a Comment