3ይቲ ሰንበት ናይ ኣርብዓ ጾም ምኩ`ራብ ትበሃል 1ይ ክፋል።
ብ ናይ ዘበነት ቤት ትምህርቲ ወንጌል ዝኾነት ቤተ
ክርስትያን ኦርቶዶክስ መርሓ ግብሪ።ናይዚ ሰንበት እዚ ዕለት ስያመ ምኩራብ ትበሃል።መድሓኒና ኣብ ናይ ኣይሁድ ምኩራብ ተረኺቡ
ንዝተኣስሩ ናጽነት ንዝሞቱ ሂወት ፡ንዝተጠቅዑ ድማ ናጽነት ብምእዋጅ ንኹሉ ዓመተ ምሕረት ብምምሃሩ ብትምህርቱ ከም ተደነቁ
ይንገር።ስያመኡ ናይ ቅዱስ ያረድ እዩ።መድሓኒና ኣብ ምኩራብ ዝገበሮም ነገራት እንዳ ገለጸ ብምዝማሩ ድማ እዩ ዕለተ ምኩ`ራብ
ዝተባህለ።
እስመ
ቅንዓተ ቤትከ በልዓኒ
ትእይርቶሙ
ለእለ ይትኣይሩከ ወድቀ ላዕሌየ
ወቀጻእኩዎን
በጾምን ለነፍሰየ
መዝሙር
68፡9።
ን ቤትካ
ዘሎኒ መንፈሳዊ ቅንኢ ከም ሓዊ የንድደኒ ኣሎ።
ጸርፊ እቶም
ዝጸርፉኻ እውን ኣባይ ወደቀ።
እናበኸኹ
ንነፍሰይ ብ ጾም ኣሕሳእክዋ
ሰባት እውን
ጸረፉኒ
መዝሙር
69፡9። ኣብ መዝሙር ዳዊት ኩሉ ግዜ ኣብ ትግርኛ ሓደ ቁጽሪ ይቅድም ምስ ምዃኑ እዩ፡ እንበር ሓደ እዩ እቲ ምዕራፍን
ጥቅስን።
ቦአ ኢየሱስ በምኩ`ራብ ኣይሁድ
የሱስ ናብ
ናይ ኣይሁድ ምኩራብ ከደ
ኣብ ግዜ
ቅዳሴ ዝንበቡ ናይ መጽሓፍ ቅዱስ ጽሑፋት
1, ቆላ
2፡16 ክሳብ ፍጻመ /////// //////ዲያቆን
2,ያዕ2፡14
ክሳዕ መፈጸምታ //////// ተሓጋጋዚ ዲያቆን
ግብሪ
ሓዋርያት 10፡1-9። //////////////// ተሓጋጋዚ ካህን
ወንጌለ
የሓንስ 2፡12 ክሳዕ መወዳእታ /////////// ካህን
ቅዳሴ
(ነአኩ`ተከ) ናይ መድሓኒና
ምኩራብ ካብ ቤተ መቅደስ ብዙሕ ይፍለ ኣብ ብሉይ ኪዳን።ቤተ-መቅደስ ኣብ ብሉይ
ኪዳን ካብ ኢየሩሳለም ወጻኢ ኣይስራሕን ነበረ።ምኩራብ ግን ኣብ ዝደለኻዮ ቦታ ክትሰርሕ ይፍቀድ ነይሩ።እዚ ምኩራብ ድማ ከም
መምሃሪ ሕግን ፡መምሃሪ ቃል ኣምላኽን ይጥቀምሉ ነበሩ። በዚ ዕለት ድማ እዩ ቅዱስ ያረድ ጎይታና የሱስ ክርስቶስ ኣብ ቤተ
ምቅደስ ዘይኮነስ ኣብ ምኩራብ ኣትዩ ከም ዝመሃረ ንምንጻር ምኩራብ ኢሉ ፈልዩ ገሊጹ ዘሎ።
ግእዝ ፡- ቦአ ኢየሱስ ምኩራብ
ኣይሁድ ወመሓረ ቃለ ሃይማኖት ወይቤሎሙ ምጽዋት አበድር እመከዋት አነ ውእቱ እግዚአ ለሰንበት ወአቡሃ ለምህረት ኢትግበሩ ቤተ
አቡየ ቤተ ምስያጥ ቤተይሰ ቤተ ጸሎት ትሰመይ ቦአ ምኩ`ራቦም ልገሠጾሙ ያርምሙ አንብሩ ምሂሮቶ ሞገስ ቃሉ ወጣዕሙ ነገሩ
መሳዕስኦ ኣፈሁ።ይብለና ግእዝ
የሱስ ናብ ምኩራብ ኣትዩ ቃለ ሃይማኖት ኣስተምሃረ።ንሰንበት ጎይትኣ
ንምሕረት ኣቦኣ ኣነ እየ። ን ቤት ኣቦይ ቤተ ንግዲ ኣይትግበርዎ ቤት ጾሎት ቤተይ እዩ ።(በለ)ኣብቲ ምኩራብ ኣትዩ
ተቖጠዐ፡ዝገበሮን ዝወሰዶ ስጉምትን ካብ ኣፉ ዝወጽእ ነበረ ላዛ ዝመልኦ ቃሉን ኣድነቁ።።እንዳመሃረ ወንጌለ መንግስቲ
ይሰብኽ፡ኣብ ህዝቢ ድማ ንብዘሎ ደዌ ንብዘሎ ሕማም እንዳፈወሰ
ይዘውር ነበረ ኢሉ ከም ዝዘመሮ ቅዱስ ያረድ ኣብቲ ኣይሁድ ንከንቱ ውዳሴን ርኣዩለይን ዝቆሙሉ ክርስቶስ ከም ዝሰበኸ ወንጌላዊ
ሉቃስ ገሊጹ ንረኽቦ።የሱስ ድማ ብሓይሊ መንፈስ ናብ ገሊላ ተመልሰ። ወሪኡ ኸኣ ኣብቲ ኣብ ጐደቦኡ ዘሎ ዂሉ ዓድታት ተሰምዔ።፲፭
- ንሱ ኸኣ ኣብ ቤት ጸሎቶም መሃረ፡ ኲሎምውን ይንእድዎ ነበሩ።፲፮ - ናብታ ዝዐበየላ፡ ናብ ናዝሬት ድማ መጸ፡ ብመዓልቲ
ሰንበት ከኣ ከምቲ ልማዱ ናብ ቤት ጸሎት ኣተወ።
ኬንብብውን ተንስኤ።፲፯ - መጽሓፍ ነብዪ ኢሳይያስ
ከኣ ሀብዎ። ነቲ መጽሓፍ እንተ ቐልዖ ኸኣ፡ እዚ እተጻሕፎ ኽፍሊ ረኸበ፡፲፰ - ንድኻታት ከበስሮም ስለ ዝቐብኣኒ፡ መንፈስ
እግዚኣብሄር ኣብ ልዕለይ እዩ። ንምሩኻት ከምልስ፡ ንዕውራት ምርኣይ፡ ንግፉዓት ከኣ ምውጻእ ሓራ ኽሰብኽ፡፲፱ - ሕርይቲ ዓመት
እግዚኣብሄርውን ክሰብኽ ለኣኸኒ።፳ - ነቲ መጽሓፍ ዐጺፉ ኸኣ፡ ነቲ ኣገልጋሊ ሂብዎ ተቐመጠ። ኣብታ ቤት ጸሎት ዝነበሩ ዂሎም
ድማ ኣዒንቶም ናብኡ ይጥምታ ነበራ።- ሽዑ፡ እዚ ጽሑፍ እዚ ሎሚ ኣብ ኣእዛንኩም ተፈጸመ፡ ኪብሎም ጀመረ።፳፪ - ኲሎም ከኣ
መስከሩሉ፡ በቲ ኻብ ኣፉ ዚወጽእ ዘረባ ጸጋ ድማ ይግረሙ ነበሩ፡ እዝስ ወዲ ዮሴፍ ደይኰነን? ከኣ ይብሉ ነበሩ።(ሉቃስ
4፡14-23)።
ኣብ ቅዳሴ ዝንበብ ወንጌል ኣብ ቤተ መቅደስ ንዝተፈጸሙ ናይ ንግዲ ስራሕ ከም
ዘሕዘኖን ከም ዘቆጠዖን ክገልጽ ከሎ።ድሕርዚ ንሱ ምስ ኣዲኡን ኣሕዋቱን ደቀ መዛሙርቱን ናብ ቅፍርናሆም ወረደ። ኣብኡ እውን
ሒደት መዓልቲ ጸንሑ።፲፫ - ፋስጋ ኣይሁድ ከኣ ቀሪቡ ነበረ፡ የሱስውን ናብ የሩሳሌም ደየበ።፲፬ - ኣብ ቤተ መቕደስ ከኣ
ኣብዑርን ኣባጊዕን ኣራግብን ዝሸጡን ሸረፍቲ ተቐሚጦምን ረኸበ።፲፭ - ካብ ገመድ ተቲዑ መግረፊ ገይሩ ኸኣ፡ ምስተን ኣባጊዕን
ኣቡዑርን ንዂሎም ካብ ቤተ መቕደስ ኣውጽኦም፡ ንወርቂ እቶም ሸረፍቲውን ፋሕ ኣበሎ፡ ንሰደቓኦም ከኣ ደንከሎ።
፲፮ - ነቶም ሸየጥቲ ኣራግብ ድማ፡ እዚ ኻብዚ
ኣልዕልዎ፡ ንቤት ኣቦይ ቤት ዕዳጋ ኣይትግበርዎ፡ በሎም።፲፯ - ደቀ መዛሙርቱ ኸኣ፡ ቅንኣት ቤትካ በልዓኒ፡ ጽሑፍ ከም ዘሎ
ዘክሩ።፲፰ - ሽዑ ኣይሁድ፡ እዚ እትገብር ካብ ኰንካስ፡ እንታይ ትእምርቱኸ ኸተርእየና ኢኻ? ኢሎም መለሱሉ።፲፱ - የሱስ
ድማ፡ ነዛ ቤት መቕደስ እዚኣ ኣፍርስዋ፡ ኣነ ኸኣ ብሰለስተ መዓልቲ ኸልዕላ እየ፡ ኢሉ ብዛዕባ ብዛዕባ ቤተ መቅድሰ ሰብነቱ
ከም ዝተዛረበ ይነግረና።ይቅጽል ,,,።
2ይ ክፋል
ዓቢ ጾም ምኩራብ ፍቁራት የሕዋትና
ካብዚ ዝተነበልና ሎሚ እንታይ ተማሂርና የሱስ
ክርስቶስ ሎሚ ኸ ንዓና እንታይ ኮን ይበለና ይህሉ ን ቤተ መቅደስና ርእዩ።እወ ንኣምላኽ ነምልኽ ህዝቢ ከም ምዃና መጠን ን
ኣምላኽ ዘሕጉሶን ዘግህዮን እንታይ እዩ ኢልና ክንምርምር ሰናይ ነገር እዩ። ናይ ኣይሁድ ቤተ መቅደስ ቤት ኣምላኽ ተባሂላ ኢያ
ትጽዋኦ ዝነበረት እንተኾነ ኣብ ቅድመ እቲ ኩሉ ዝኽእል ቤተ ንግዲ ኮይና ተረኽበት ስርሖም ንጎይታና ኣፈንፈኖ፡ኣግሃዮ ኣቆጠዖ።
በዚ ድማ ቤተይሲ ቤት ኣምላኽ ትበሃል ንስኹም ግን
በዓቲ ጎሓሉት ገበርኩማ በሎም ንዓና ኸ ሎሚ ኢየሱስ ን ቤተ መቅደስና ክርእዮ ከሎ ኣብ ቅድመ ዓይኑ ከመይ ኮይኑ ምጸንሖ!!!!????።
እስከ ናብ ቤተ መቅደስና እሞ ብህድኣት ዘላቶ ሂወት ንፈትሽ መቸስ ቃል ኣምላኽ ከም ዝብለና እቲ ገበኑ ዝናዘዘሉ ካብ ኣምላኽ
ምሕረት ይረክብ እቲ ዝኽውል ግን ኣይሰልጦን ይበለና። እሞ ኸ ቤት ጾሎትና ንኣምላኽ ተብህግ ዶ ኮይና ኣላ እያ???።ካብ
ንግድን ኢ መጽሓፍ ቅዱሳዊ ሂወትን ትምህርትን ናጻ ዶ ትኸውን መታን ምሕረት ክንረክብ ብፍቅርን ትዕግስትን ምስትውዓል ክህልወና ይግባእ።
ቤተ ጾሎትና እውን ወዮ ደኣ ብርኡይ ከምዚ ናይ
ኣይሁድ ኣይኮነትን እንበር በዓቲ ጎሓሉት ኮይና ኢያ ዘላ።እቲ ምስኪን እንዳተጸቀጠ ዝሓድረላ፡ እቲ ሓሳዊ ድማ ናእዳ ረኺቡ ኮፍ
ኢሉ ዘጋይጸላ ምድራዊት ድንኳን ተቀይራ፡መንፈሳዊ መልክዓ ተቀይሩ
ከም ዘሎ እንሪኦ ዘለና ሓቂ እዩ።ኦርተደክስ ተዋህዶ ቤተ ክርስትያን ዝበዝሑ ሰማእታት ዘለዋ ቅድስቲ ቤተ ክርስትያን እያ ነይራ።
ብብዝሒ ሰማእታት ድማ ተዋህዶ መዳርግቲ የብላን ኣብ ሓንቲ መዓልቲ ጥራሕ ኣብ እስክንድርያ ልዕሊ 30,000 ሰለስተ ሽሕ
ሰማእታት ከም ዘወፈየት ስለ ቃለ ክርስቶስ ታሪኽ ቤተ ክርስትያና ዘዘንትዎ እዩ።ሎሚ ኸ??።
ሎሚ ግን እዞም ንስለ ክብርና ንስለ ርኣዩለይ
ንስለ ሰብ ክፈትወኒ ንስለ ክነብር እንነብር ኣገልገልቲ በዓል
ኣባ በእንተ ከርሱ ኣባ በዓል በእንተ ርእሱ ኣባ በእንተ ልብሱ ካብ እንመጽእ ሰማያዊ ስርሓ ዘንጊዓ፡ንዓለማዊ ገዛኢ ብገዛእ
ደቃ የሕሊፋ ንሞት እትህብ ፡ፓትሪያርካ ሓይራ ናይ ሓሶት ፓትሪያርክ ኣቀሚጣ ዓረብያ ፖሎቲከኛታት ብምኻን እትርከብ ኣንኳንዶ ን ኣምላኽሲ ንዓይኒ ሰብ እኳ ተሕዝን ኮይና
ከምዘላ ብሩህ ኢዩ እዚ ድማ ሰንኪ ኣገልገልታን ኣመንትን ኣጓኒፉ ዘሎ ዘሕዝን ፍጻመ እዩ!!!።እታ ምኽንያት ሰላምን ቅሳነት
ዕረፍትን ምጽንናዕን ዝኾነት ቤተ ክርስትያን ምኽንያት ሰላም ምስኣንን ምኽንያት ዕንቅፋትን ባእስን ምፍሊላይን ኮይና ትርከብ።
እዚ ድማ እታ ቤተ ክርስትያን ዘይኮነት በዲላስ
እቶም ነቲ ናይ ሕድሪ ሞጓሰ ክንሕሉ ተጻዋዕና ኣገልገልቲ መኽሊትና ዓቢጥና ደድሕሪ ፍትወት ስልጣንን ፡ፍቅረ ምንባርን ፡ተደላን፡ገንዘብን ዞኽዞኽ ክንብል
ስለ ዝኻኣልና ኢና። ክሳዕ ህጂ ኣብ መረት ይኹን ኣብ ሰማይ ካብ ዘላ ናይ ኣምላኽ ቤተ ክርስትያን ጭዋ ዝርእሳ ሓደ ዘይኣማኒ
ዘማሓድራ ላዕለዋይ ኣዛዚኣ ዘይኣሚኒ ዝኾነ ብዘይካ ቤተ ክርስትያን ኦርተደክስ ኤረትራ ካልእ የለን። ዘይኣማኒ ካብ ኮነ ርእሳ ድማ ቤተ ሸቀጥ ዘይኮነስ ቤተ ክህደት ከም እትኸውን ፍሉጥ ኢዩ።ካብ
ቤተ ሸቀጥ ዝገደደ እቲ ርእሲ ዝኾነ የሱስ ክርስቶስ ዘይነብረላ ከም ዝኾነ ንምፍላጥ ኣየጸግምን።
ኣብዚ ከነዋዳድረን ከለና ድማ እታ ኣብ ኣይሁድ
ነበረት ቤተ መቅደስ ክትሓይሽ ትኽእል እያ።ንሳስ ሸቀት ደኣ ይግበረላ ነበረ እንበር ኣመሓደርታን ኣቦታታንሲ እቶም ናይቲ ግዜቲ
ዝነበሩ ሊቃነ ካህናት ኣብቲ ግዜቲ ዝነበሩ መራሕቲ ሃይማኖት ደኣ ነበሩ መራሕታ።ናትና ግን ገዲዱ ካብ ኩሉ ኣይተረፈናን ንኹሉ
እንዳገበርና ድማ ክንዲ ብንስሓ ምምላስ ከም ኣይሁድ ብትዕቢት ተነፊሕና ኣብ ምብትታን ንርከብ።ብ ናይ ሓሶት ፓትሪያርክ
እትምራሕ ኣብ ቅድሚ ህዝቢ ዓለምን ኣምላኽን ድራማ ኣብ ምክያድ ትርከብ እዛ ንሕና ፈራሓት ፈተውቲ ስጋና ዝደቃ ቅድስቲ ቤተ
ክርስትያን ኤርትራ ጥራሕ እያ።
ከምቲ ጎይታና ዝበሎ ድማ ጎይታይ ጎይታይ ምባል
ዘይኮነ ዘጽድቅሲ ጎይታና ዝፈትዎ ተገርካ ጥራሕ እዩ።ሎሚ ግን ንሕና ካብዚ ተጨዊና ኣብ ህልኽን ኣብ ቅርሕንትን ንርከብ ዘገርም
ግን ስለምንታይ ንጸውም !!!???፡ ስለምንታይ ንቅድስ!!!???፡ ስለምንታይ ንቆርብ!!!??? ።ስለ ፖሎቲካዊ ተልእኾ ክትብል
ን ቤተ ክርስትያን ካብ ኣዲኣ ግብጺ ቤተ ክርስትያን ክትፍለን።ነቶም ኣቦታትና ኢልና እንምክሓሎም በላሕቲ ሰበኽቲ
ወንጌል ኣቦታትና ግብጻውያን መናፍቃን ኢልካ ክስበኸላን ክሳዕ
ክንደይ ኣብ ኣነ ኢየ ዝበለ ናይ ሰጣን ኣገልግሎት ኣዋፊርናያ ከም ዘለና ክትርድኦ ቀሊልል ኢዩ።
እታ ናይ ኣይሁድ ቤተ ጸሎት ግን ነቶም ቀዳሞት
መምህራና ኣይተዋርዶምን ኢያ ዝነበረት።ዘይንፈልጥ ዲና ኮይናስ ዋላስ ከምቲ ቃሉ ዝብሎ ነቲ ቃሉ ተላማሚድናዮ ፈጸምቲ ትንቢተ
ሞት ስለ ዝኾና እዩ።ኣቦና ኣብ ቤት ማእሰርቲ ብሕማም እንዳ ተሳቀዩ፡ ኣቦታትና ካህናት ኣብ ቤተ ማእሰርቲ እንዳ ተሳቀዩ፡
ኣቦታትና መነኮሳት ቁርባን ተሓሪሞም ኣብ በረኻታት እንዳበለዩ ፡ክንደይ ቅዱሳን ካህናትና ተወለዱሉ መሬት ተኸልኪሎም ኣብ ባዕዲ
ሃገር ኣብ ስደት እንዳነብዑ ብናፍቆት ወላዲት ሃገሮምን እንዳተሳቀዩ ንሕና ግን ምስ ዓለም ኮንፈደረሽን ተኣታቲና ነሕዋትና
ክንፈርድ ከነጸልም እንዳወዓልና ንገዛእቲ እዛ ዓለም እዚኣ ክሕጎሱልናስ
ከመይ ገሩ እዩ ኣምላኽ ኮን መስዋእትና ክቅበሎ ኣበይ ኣሎኸ እቲ ክርስትና ትርጉም ጾምከ እንታይ ኢዩ!!!???።
ከመይ ገሩ እዩኸ ኣምላኽ ንጾምና ክቅበሎ።ቃል
ኣምላኽ መባእካ ቅድመ ምቅራብካ ምስ ሓውካ ተዓረቅ ድሓር ድማ ከድካ ምስ ሓውኻ ተዓረቅ ፡ተዘየለ ግን መባእካ ንፈራዲ የሕሊፉ
ከይህበካ ዶ ኣይኮነን ዝብል???።ካብቶም ፓኣትሪያርክ ኢየ ኢሎም ብ ኣቶ ኢሳይያስ ተሓጊዞም ኣብ ስልጣን መጺኦም ዘለዉ ትወገዙ
ፓትሪያርክ ኣትሒዝካ ኸ ሰብ ኣቀይሞምን ሰብ ብሰንኮም ኣብ ጸልማት እንዳተሳቀየን ዝገብሩዎ መስዋእትስ ኣምላኽ ይቅበሎ
ዶ።ሓንካስ ጸሎት የሎን እንዳበልካ ንሸፈጥ ኣብ ጽሑፍ ዘይተረኽበ ን ቤት ኣምላኽ ምምሳንከ ምስ ምንታይ ይቁጸር።ከምዚ ገርካ
ዝቀርብ መባእ ዝቀርብ ዕጣንሲ ይዓርግ።መቸስ ውጽኢቱ ንርእዮ ኣለና ንስደትን ሞትን ህዝብና ኮይኑ ኣሎ።
እሞ ኸ ካብ ዝለዓለ ጳጳስ ክሳዕ ዝተሓተ ኣማኒ
ንሰብ እንዳ ኣቀየምና ምስ ቅዱስ ኣቦና ተጻሊእና ከለና ብሓሶት ሽሞም ብምርሳሕ የሕሊፍና ሂብናስ ብሓቂ ድዩ ጾሎትና ክቅበል
ይኽእል????።ፓትሪያርክ ከለዉ ተኣሲሮም ንህልኽ ጸልዩ በእንተ ኣቡነ ደስቆሮስ ክንብል ከለናኸ ን ኣምላኽ ዲና ከነዐስዎ ደሊና
ዋላስ ነቲ ህዝቢ ከነዐስዎ ብኡ ገርና ምስ ለመድናዮ ኢዩ እቲ ሰጣናዊ መገዲ ጥዑም ጥዑም ጢዒሙና??።እሞ ኸ ተዋህዶ ዲና ዋላስ ኣብ ቤተ ክርስትያን ተዋህዶ እንነርብ ልብሰ ህዝበ ክርስትያን ተኸደና
ልኡኻት ፖሎቲካ ከሓድያን ወይሲ ኣምሰሉ ሂወት ገሮም ን ህዝቢ ኣምላኽ ንምዕሻው ዝተዓጠቅና ጸረ ክርስቶስ ????።
ሎሚ ምስ መን እዩ መደብና ፈሊጥና ምስ ኣምላኽ ክንዕረቅ ኣለና ።ተዝየለ
ግን ሴፍ ንኸንቱ ኣይዕጠቅን ኢዩ እሞ ንፍራሕ።(ሮሜ13፡3-4)ኣምላኽ ከኣ በቶም ስለ ፍቅሩ ሂወቶም ዝወፈዩ ስቅ ኣይብልን
እዩ።(መዝ5)፡3)እቲ ኣብ የሩሳለም ቤተይሲ ቤተ ጾሎት ትበሃል ንስኹም ግን በዓቲ ጎሓሉት ገበርኩማ ቤተ ሸቀጥ ገበርኩማ ዝበለ
ጎይታ ጉሒፉ ከየውጽኣና ከሎ ተተመለስና ሰናይ እዩ !።
ቃል ኣምላኽ ማቴዎስ ብልብኹም ኣብርሃም ኣቦ ኣለና
ከም እትብሉ ኣይምሰልኩም ንኣብርሃምሲ ካብዘን ኣእማን ከም እዚአ ዉሉድ ኬተንስኣሉ ን ኣምላኽ ከም ዝከኣሎ እብለኩም ኣለኹ ካብ
ህጂ እኳ ማሕጸ ናብቲ ጉንዲ ኦም ተነቢሩ ኣሎ።እምበኣርሲ ጽቡቅ
ዘይፈሪ ፍረ ዘበለ ኩሉ ኦም ይቁረጽ ናብ ሓዊ ድማ ይድርበ ከም ተባህለ ጽቡቅ ዘይንፈሪ ነቲ ጽቡቅ መሐንኮሊ ተኾይና ካብቲ ጉንዲ ዝኾነ ክርስቶስ ተቆሪጽና ናብ እቶን ሓዊ ክንድርበ ምኻና
ንፍለጥ ።ማቴዎስ 3፡9-10።ማቴዎስ 7፡19።እንበኣር ፍቃድ ኣምላኽ ዝገብር ደኣ እንበር ኩሉ ጎይታይ ጎይታይ ዝብል መንግስተ
ሰማይት ዝኣቱ ከም ዘይኮነ ባዕሉ ጎይታና የሱስ ክርስቶስ ተዛሪቡ ኣሎ እምበኣር ፍቃድ ኣምላኽ ንገብር ኣለናዶ ኣይንገብርን
ነፍስና ንመርምር።(ደጉዓ ኤርምያስ 3፡40)ማቴዎስ 7፡21-23።ይቅጽል።
ምንጪ http://etiqalsgakone.blogspot.it/2013/03/3-1.html
No comments:
Post a Comment